Velkendt gastro-portal lancerer ny, uprætentiøs vinkasse
Ofte kan vinens verden virke uigennemskuelig og elitær. Men lige præcis den opfattelse forsøges der at gøres op med i Vinkassen, som er et nyt udspil fra gastro-billetportalen Madbillet og vinimportøren fra Vinimondo.
Vi kender alle at stå i den situation, at det er fredag eftermiddag, og man skal finde en god vin blandt flere hundrede på hylderne. Hvis man kombinerer den jagten med manglende evner til at oversætte vinens terminologi, ender man – som ikke-vinkyndig – sandsynligvis med at være temmelig overvældet og gribe ud efter en vilkårlig flaske.
Men både det at vælge de rette flasker og så at forstå, hvordan de bør drikkes, skal nu gøres meget nemmere med den nye vinkasse fra Madbillet og Vinimondo.
”Vi tager snobberiet ud af vinens verden og bringer gode oplevelser ud til almindelige mennesker,” fortæller Jeppe Schneider, salgschef og sommelier hos Vinimondo.
I samarbejde med Madbillet har Vinimondo skabt en vinkasse, som ifølge Jeppe Schneider skal bringe fremragende, autentisk, umanipuleret vin og velsmagende oplevelser direkte til døren uden nogle fine fornemmelser. Konceptet er simpelt og hedder noget så gennemskueligt som Vinkassen.
Vinkassen består af seks vine til i alt 600 kroner. Indholdet skifter fra kasse til kasse og vil komme til at byde på gode vine fra hele Europa, specielt udvalgt af Vinimondo-teamet. Kassen kan enten hentes ved Vinimondos hovedsæde på Christianshavn i København eller leveres hjem til døren for 39 kroner.
Til hver kasse kan du se en introduktionsvideo om hver flaske og på den måde opnå viden om, hvordan vinene bedst drikkes eller parres. Dermed er det eneste, du skal forholde sig til, hvilken vin du bedst kan lide. Vil du vide mere om Vinkassen eller prøve konceptet af, kan du gøre det på madbillet.dk.