Theis Vine skyder rosésæsonen i gang med festlig lancering
Den 10. april ved søerne i København føltes for en stund som en sommerdag på Ibiza, da Theis Vine lancerede ikke færre end tre nye vinhuse med den ultimative roséfest i Manon Les Suites’ forførende spaomgivelser.
Der var lagt op til lidt af en onsdagsfest, da Theis Vine den 10. april indbød til, hvad huset selv betegnede som det ultimative rosébrag.
Anledningen var vinimportørens forårslancering af tre rosévine fra tre forskellige vinhuse tilhørende Provence Rosé Group. Og de tre Provence-vines kvalitet og urbane design skulle naturligvis matches af lokationen, der var nøje udvalgt – Manon Les Suites er ét af Københavns hotteste hoteller, ikke mindst på grund af det luksuriøse poolområde med eksotiske slyngplanter fra loftet og de smukke irgrønne fliser.
Ultimate Provence – livsstilsvinen
Flagskibet for aftenen, Ultimate Provence, prydede i høj grad poolområdet, da flasken i sig selv var en oplevelse, og de indbudte journalister, vinentusiaster, sommeliérer og bloggere fik rigelig mulighed for at smage på vinen.
Ejer og stifter, John Krøigaard-Larsen, betegner lanceringen af Ultimate Provence som et scoop:
”Først og fremmest har vi fundet et rosé-agentur fra Provence, som består af fire forskellige vinslotte. Og her er Ultimate Provence-vinen, fra det ene slot, det, vi kalder et lifestyle-produkt. Det handler om en livsstil, hvor man gerne vil give dét at drikke rosévin lidt ekstra. Derfor identificerer man sig meget med de steder, hvor sådan en vin bliver drukket. Så det er også ideen bag vores lancering i dag, hvor der er gjort lidt ekstra ud af det. Jeg mener i høj grad, vi har gjort et scoop med den vin – og så smager det hammergodt!”
Udover Ultimate Provence, der var frugtig med blomsteragtige aromaer, kunne de indbudte gæster også smage den organiske Pigeonnier Rosé fra Chateau Saint Roux samt Côtes de Provence Rosé fra Chateau des Bertrands. Begge vine var friske og lette og ledte tankerne hen på sommer og ferie under sydlige himmelstrøg.
En opadgående kurve
Vi danskere er blevet rigtig glade for rosé. Så glade, at John Krøigaard-Larsen ikke kan sammenligne det med noget andet produkt:
”Kurven går kun opad. Jeg har aldrig i de år, jeg har arbejdet i vinindustrien, set noget, der ligner med nogen andre produkter. Jeg stiftede Theis Vine i 2001, og der blev der nærmest ikke solgt rosé. Nu tror jeg, at rosékategorien vækstede med 280 % fra 2017 til 2018. Så kan man spørge hvorfor? Jeg tror, det har noget at gøre med, at dét, man signalerer, når man drikker rosé, handler meget om at leve på en afslappet og behagelig måde, at være lidt loose, men at være festlig på samme tid. Det har erstattet champagne som aperitif for mange. Derfor har vi også grebet det mere farverigt an til denne lancering.”
Skyd sæsonen i gang selv
De tre Provence-vine ligger i et prisleje, hvor de fleste kan være med. Ultimate Provence-flasken får man for 199,95 kr., og den kan også fås som 3-liters og magnumflaske, hvis det skal være ekstraordinært. Den organiske rosévin fra Saint Roux koster 169,95 kr., og den klassiske vin fra Chateau de Bertrands står til 179,95 kr. Du kan besøge Theis Vines hjemmeside her